Yeni Porsche 911 Dakar
Porsche, Los Angeles Araba Fuarı’nda çok özel bir modelin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Yeni Porsche 911 Dakar, otoyolda olduğu kadar arazide de konforlu. Sadece 2 bin 500 adetle sınırlı bu özel model; Porsche 911 konseptinde neredeyse hiçbir sınır olmadığını göstermekle kalmıyor, aynı zamanda Porsche’nin 1984 Paris-Dakar Rallisinde kazandığı birinci büyük zaferi de anımsatıyor. Bu zafer, tıpkı vakitte Porsche 911 için dört tekerlekten çekişin doğuşunu da simgeliyor. Bu nedenle yeni 911 Dakar, kaç zafere imza atan ikonik arabası anımsatan isteğe bağlı bir Rally Design Paketi ile de sunuluyor.
Porsche 911 Dakar modelini tanıttı. Porsche 911 Dakar’da göze ilk çarpan detay, spor süspansiyonlu bir 911 Carrera ile karşılaştırıldığında yerden 50 milimetre daha yüksek olması. Ayrıca yeni süspansiyon kaldırma sistemi ile araç 30 milimetre daha yükseltebiliyor. Yerden yüksekliği ve rampa açısı ile geleneksel SUV’lere meydan okuyor. Kaldırma sistemi yalnızca manileri yavaşça aşmakla kalmıyor, tıpkı vakitte yine ayarlanmış şasinin ayrılmaz bir kesimini teşkil ediyor. 170 km/saate varan süratlerde “yüksek seviye” ayarı kullanılabiliyor. Bu suratın üzerine çıkıldığında araç, otomatik olarak olağan düzeye geri dönüyor.
Tüm yollarda üstün güç
Otomobilin üç litrelik çift turbolu altı silindirlik motoru 480 PS (353 kW) güç ve 570 Newtonmetre azamî tork sunuyor. Yeni spor araba, 100 km/sa sürate 3,4 saniyede ulaşırken arazi lastikleri nedeniyle azami suratı 240 km/sa ile sonlandırılmış.
911 Dakar’da sekiz vitesli PDK ve Porsche dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak yer alıyor. Standart donanımda ayrıyeten art akstan yönlendirme, 911 GT3’ün motor bağlantıları ve PDCC viraj dengeleme sistemi de bulunuyor. Tüm bu bileşenlerin etkileşimi, 911 Dakar’ın kumda ve en şiddetli tabanlarda Nürburgring Nordschleife’de olduğu kadar dinamik olmasını sağlıyor. Direksiyon simidindeki döner düğme kullanılarak seçilebilen iki yeni sürüş modu da azamî arazi performansı sağlıyor. Ralli modu, engebeli yüzeyler için ülkü bir sürüş sağlarken, Arazi modunda arabası en yüksek pozisyona getiriyor. Bu mod, kuvvetli yerlerde ve kumda azamî çekiş için tasarlanmış. İki yeni sürüş modu da yumuşak tabanlarda etkileyici hızlanma sağlayan ve yaklaşık yüzde 20 tekerlek kaymasına müsaade veren yeni Ralli Kalkış Denetimi sunuyor.
Opsiyonel tavan çadırı
911 Dakar’ın diğer karakteristik özellikleri arasında yeni geliştirilen, CFRP’den yapılmış sabit hafif art spoiler ve 911 GT3’ten alınan çarpıcı hava çıkışlarına sahip CFRP ön bagaj bölmesi kapağı yer alıyor. Önde ve artta kırmızı alüminyum çekme halkaları, genişletilmiş tekerlek yuvaları ve eşikleri ile ön, art ve yan eşiklerdeki paslanmaz çelik gözetici ögeler üzere standart arazi ayrıntıları da arabası farklılaştırıyor. Yine tasarlanan ön taraftaki yan hava girişleri de paslanmaz çelik ızgaralarla seken taşlara karşı müdafaa sağlıyor.
Porsche 911 Dakar’ın tavanında, isteğe bağlı olarak bir portbagaj ve 12 voltluk güç çıkışı yer alıyor. Portbagaj, 42 kilogram kapasitesiyle yakıt, su bidonları, kürekler ve çekiş halatları üzere ralli ekipmanlarını sorun yaşamadan taşımak için ülkü bir yer sağlıyor. 911 Dakar için opsiyonel olarak alınabilen bir çatı çadırı da sunuluyor.
İç yerde 911 Dakar, standart tam yarış koltukları ve art koltukların çıkarılmasıyla sportifliğe vurgu yapıyor. Hafif cam ve hafif akü, tartısı daha da azaltarak arabanın 1.605 kg yükün altında kalmasını sağlıyor. Bu sayede araba, PDK donanımlı 911 Carrera 4 GTS modelinden yalnızca 10 kg daha ağır.
Dakar’ın iç yerinin belirleyici bir özelliği, 911 Dakar için metalik dış kaplama olarak da özel olarak sunulan Gölge Yeşili dekoratif dikişli standart Race-Tex yüzeyler. Emniyet çubuğu, altı noktalı emniyet kemerleri ve yangın söndürücü içeren Rally Sport Paketi, opsiyonel olarak alınabiliyor.
Ralli Tasarım Paketiyle 1984 Paris-Dakar tarzı
Otomobilin Porsche Exclusive Manufaktur tarafından tasarlanan ve opsiyonel olarak alınabilen Rally Design Paketi’ de bulunuyor. Bu tasarım paketinin merkezinde, Beyaz/Metalik Enzian Mavisi renkte iki tonlu boya kaplaması yer alıyor. Porsche, çift renkli boya ve dekoratif folyo kombinasyonunu seri üretimde ilk defa kullanıyor. Kullanıcılar ayrıca aracın yan tarafına yazılmak üzere 0 ile 999 arasında kendine özel bir yarış numarası da seçebiliyor. 1984 Paris-Dakar Rallisi’nin kazanan aracını temel alan Rally Design Paketinde, kırmızı ve altın renkli ralli şeritlerine ek olarak, kapılarda “Roughroads” (Zorlu Yollar) yazısı yer alıyor. Tescilli bir ticari marka olan bu söz 911 Dakar’ın konseptini ve arazi sürüşüne uygunluğunu yansıtıyor. Standart araçta bulunmayan beyaza boyanmış jantlar ve kırmızı stop lambası şeridi, ayırt edici görünümü tamamlıyor. İç yerde genişletilmiş Race-Tex ve deri ayrıntıların yanı sıra Köpek Balığı Mavisi renkte emniyet kemerleri üzere öbür göz alıcı özellikler ortasında yer alıyor.
Porsche Tasarımı Kronograf
911 Dakar müşterileri, araca uygun Porsche Tasarımı Kronograf 1 -911 Dakar yahut Kronograf 1- 911 Dakar Rally Design Edition’ı özel olarak sipariş edebiliyor. Bu özel tasarım, gövdesi bilhassa çizilmeye karşı sağlam ve hafif titanyum karbürden yapılan birinci kronograf olma özelliğini taşıyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı